2018. január 15., hétfő

A herceg(nő) és a bolondja - Harmadik fejezet

Lassan, de biztosan


NamJoon

Fülsiketítő ricsaj csapta meg a fülemet, mire kipattanva az ágyból igyekeztem megszűntetni. Bár félkómásan, a szememet dörzsölve zuhantam vissza az ágyból, már képtelen voltam visszaaludni.
Ez volt az első reggelem, amit ebben a hodályban töltöttem. Lehunyt szemeim elé akarva, akaratlanul elém tárult a tegnapi első találkozásom a betegemmel. Nem is tudom, mi lepett meg jobban. Azt hittem egy teljesen összeroppant, sötétbe burkolózott fiút fogok az ajtó mögött találni. Helyette, azonban a Világ leggyönyörűbb férfija fogadott. Tény és való, megtört tekintettel meredt rám, az egész valóját körbevette egy komor, sötét burok, de még ez a tény se rejtette el azt a szépséget, aki a sötétben megragadva, apró pontként ragyogott a szoba közepén. Gondolataimból a telefonom ismételt csörgése rántott vissza, azonban most nem az ébresztőm akart meggyőződni arról, hogy biztosan felébredtem-e.
- Igen? – Szólaltam bele dünnyögve, tudatva a reggeli zargatómmal, mennyire korán volt még.
- Nam, felébredtél? – TaeHyung ennél feleslegesebb kérdéssel, ha akarta volna, se tudta volna kezdeni a napot. Reggeli agyzsibbasztásának köszönhetően vakartam meg az orrom nyergét, majd egy sóhajt követően válaszoltam meg neki a nyilvánvalót.
- Énnél idétlenebb kérdést, TaeTae. Miért hívtál? – Kászálódtam ki közben a takaró alól, majd a készüléket a fülem, és a vállam közé szorítva kezdtem el, a még ki nem pakolt bőröndömből, egy tisztes göncért kutatni.
- Csak érdekelt, hogy találkoztál-e már a depissel? – Kérdezte, bár valahol tudtam, hogy ő lesz az első, akit érdekelni fogja a páciensem.
- TaeTae, ne hívd így! Miért kell minden, nálad gyengébb embert ilyen lealacsonyító becenevekkel illetned? – Háborodtam fel, talán egy kicsit hangosabbra is véve a hangomat. Lelki szemeim előtt pedig szinte láttam, ahogy barátom magasba emelt kezekkel próbált védekezni. Soha nem fog megkomolyodni. – Egyébként, a témához szólva – folytattam -, tegnap egy szimpla bemutatkozást követően már találkoztam vele. – Adtam tudtára, ami igaz is volt. Ahogy tegnap megpillantottam, s idegességemben, kissé idétlenül mosolyogva bemutatkoztam, onnantól kezdve még vacsoránál se láttam.
- És, milyen? – Faggatott tovább, mintha bármi pluszt kapna azzal, hogy ismeri a betegemet. Viszont nem éreztem tilosnak elmondani, hisz’ a belső tulajdonságairól még én se tudtam többet mondani, mint, amik le voltak írva. Ellenben meséltem neki arról mennyire meglepett a kinézete. Sose hittem az első pillanat varázsában, de ott, akkor, előtte, valami megfogott benne. Nem sokáig regéltem barátomnak, mialatt két jellemzés között megmostam a fogamat, majd felöltözve indultam el az étkező irányába. Nem volt előre megbeszélt reggeli időpont, de én szerettem korán ébredni, így az se lepett meg, hogy kongott az egész étkezde az ürességtől. TaeTaevel való beszélgetésemet félbehagyva kémleltem végig a tegnap csak futtában megfigyelt épületet. A kíváncsiságtól, na és persze gyomrom korgásától vezérelve, lestem be először is a konyhába, ahol szintén egy lelket se találva kutattam valami ennivaló után. Azonban, ahogy az első kezem ügyébe akadt ajtót megpróbáltam kinyitni, úgy pattantam vissza róla. Még kétszer próbálkozva, hátha csak beragadt, léptem oda egy másikhoz, majd azt követte egy harmadik. Végül a fiókok sikertelen kihúzását követően gyűltek fel bennem az válaszért üvöltő kérdések. Végig simítva a konyhapult, márványlapján, éhes gyomorral kullogtam vissza az étkezőbe, ahol nagy meghökkenésemre, már nem csak én tartózkodtam. Egy számomra ismeretlen, korosabb bácsi pakolgatta az étkészletet, mire odalépve hozzá, köszöntem neki illedelmesen.
A bácsi, mintha mi sem lenne természetesebb annál, hogy én itt álltam vele szemben biccentett, majd amilyen serényen pakolgatott, úgy folytatta a munkáját. Fogalmam se volt arról, hogy kicsoda volt, de jelenleg ez a probléma állt leghátul a rangsorban.
- Mondja csak – szólaltam meg, mire felém kapta tekintetét -, hány órakor van reggeli? – Kérdeztem, miközben kezemmel igyekeztem gyomrom hangos korgásán tompítani. Bár tudtam jól, nem volt illendő rögtön a hasamra gondolni, mikor 24 órája se voltam még itt, de éhesen majdhogynem hasznavehetetlen voltam, így a páciensemnek se sok segítség lettem volna. A bácsika, ahogy az utolsó evőeszközt is a helyére tette, felegyenesedve nézett egyenesen a szemembe, majd elsorolva a komplett reggeli menüt, tájékoztatott az időpontjáról.

Reggeli után csendben lépkedtem felfele a szobám irányába. Furcsa volt egyedül ennem, mikor az asztalon rajtam kívül még három főnek meg volt terítve. Ebből kettőhöz biztos tippem volt, azonban a harmadikhoz, akárhogy gondolkoztam, nem ugrott be senki.
- Jó reggelt! – Üdvözölt egy ismerősen csengő hang, majd felkapva a fejemet állt meg majdhogynem előttem három lépcsőfokkal a páciensem nevelőnője.
- Ön… önnek is. – Üdvözöltem, mire sikerült kapcsolnom, s félreállva az útból engedtem útjára. – Asszonyom – szóltam utána, ahogy beugrott, nem a semmiért voltam itt -, találkozhatok… akarom mondani SeokJinnel szeretnék beszélni. – Váltottam hirtelen hangnemet. Nem lehettem tesze-tosza, itt az én segítségemre volt szükség.
- Most bemehet hozzá. – Jött a válasz, s mintha valami szigorúan látogatható börtönben éreztem volna magamat, nyugtáztam, hogy engedélyt kaptam. Még egy dolog, amitől kivert a víz. Egyre több dolgon akadtam fent, amit még ugyan nem tettem szóvá – talán a tagnapi kivétel volt -, de idővel, mindent tisztázni akartam. Ez a ház önmaga volt a börtöne, a benne élő rabjának.

Felsietve a szobámba, kaptam fel az asztalra, még reggel kikészített jegyzeteimet. Az Ő esetét már kívülről fújtam, így a puskámat még kis se pakolva a táskámból, hagytam hátra, majd megindultam a páciensem szobája felé. Ahogy a fehér falap előtt álltam, úgy szökött ki testemből, észrevétlenül a bátorság. Nagy levegőt véve, emeltem fel a kezemet, hogy kopoghassak, csakúgy, mint tegnap a nevelőnő. Pár másodperc néma álldogálást követően, egy kissé erőtlen hang a túloldalról jelezte, megkaptam az engedélyt, majd lenyomva a hűvös kilincset léptem be a sötétségbe.
Idebent, minden ugyan olyan volt, mint ahogy tegnap, röptében széjjel néztem. Hűvös légkör járta át a szobát, aminek közepén, egy hatalmas ágyon ülve találtam SeokJint, egy könyvet olvasva. Látványától még most is megdobbant a szívem, ahogy szemeimmel végig követtem tökéletes profilját. Fejemet megrázva, szorítottam kissé erősebben meg ujjaim között a jegyzeteket, eszembe juttatva, miért voltam itt. Egek, túl régen voltam bárkivel is, ha ennek a fiúnak, már a puszta látványától is parkoló pályára állt a józan eszem.



Összeszedve magamat a pillanatnyi mélázásból, léptem ki az árnyékból egészen az ablakból beszűrődő fénynyalábig, hogy végre szemtől szembe állhassak életem első páciensével.
Gyomromban idegesen cikáztak a pillangók, nem csak amiatt, hogy első betegem volt. Sose hittem az első pillanat varázsában, azonban itt, előttem, valami megfogott benne. Erősen koncentrálva, nehogy valami ostobasággal indítsam az első beszélgetésünket, emeltem kezemet a magasba, majd a jól bevált mosolyommal üdvözöltem.
- He… helló! – Szólaltam meg végre, percekig tartó szemezés után, amire csak egy szánalommal vegyült tekintet és egy nemtörődöm fejbiccentés volt a válasz. Remek, nem lesz sétagalopp közel kerülnöm hozzá. Azonban szerettem a kihívásokat, az ő esete pedig messze felülmúlta az eddigi akadályokat, amik utamat állták. Továbbra is mellőzve a társaságomat, merült el az ölében tartott könyv sorai között, amit egy egészen jó, kezdő beszélgetés indításának találtam. - Mit olvasol? – Mutattam az említett tárgyra, remélve, hogy ezzel elindul majd valamiféle társalgás közöttünk. Ha érdeklődtem az iránt, amit ő is szeret, talán hamarabb nyílik majd meg nekem is.
- Könyvet. – Jött az egyenes válasz, amivel a szépen felépített tervemet egy pillanat alatt rombolta porig, ahogy még csak rám sem emelve a tekintetét merült el az olvasmányában. Ezt a fajta megközelítést egyenesen kidobhattam az ablakon, amely után mást, lényegesen ütősebb dolgot kellett kitalálnom, hogy szóra bírhassam.

SeokJin

Hazudnék, ha azt mondanám, nem lepett meg az új orvosom. Már az első benyomásom is róla, messze túlszárnyalta az elődeit. A megjelenése, egész lénye, merőben más volt, benne ott voltak azok a jegyek, amik miatt elérte, hogy a távozása után is rá gondoljak. Ettől függetlenül persze, ugyanúgy, a hátam közepére kívántam egy zöldfülű agykurkászt, de volt benne valami, ami nem hagyott nyugodni.
A nap hátralévő részében, szokatlanul nagy csend lepte el a házat. Bevallva, azt hittem egyből belekezdünk a közepébe, s a szokásos sablon kérdéseket feltéve, igyekszik majd közel kerülni hozzám, miközben magasról téve a valódi érzéseimre, firkálja a jegyzetfüzetét. Azonban egész nap nem láttam, a szobámat pedig még véletlenül se közelítette meg. Bár ebben a házban, mindenki tudta, hogy melyen időközönként dugtam ki az orromat a védelmet nyújtó magánszférámból, tartottam attól, hogy vele, ezt még nem tisztázták. Félve, a fülemet hegyezve lépdeltem le, mikor megéheztem, majd, mint, akit kergettek siettem vissza. El akartam kerülni a vele való, felesleges találkozást, így is lesz még időm, amit rá pazarolhatok.

Az órák versenylovakat megszégyenítő gyorsasággal teltek, ami egyet jelentett az egyre inkább rám telepedő sötétséggel. A késő délutánt gyűlöltem a legjobban, ilyenkor már ott kopogott az ablakomon az éjszakát jelző sötétség, mégis a nappal bíztató fénye még utolsó erejével erőlködött, hogy velem maradhasson. Azonban, mint minden nap, most is elérkezett az éjszaka, mire én már lassan megszokott remegéssel kezdtem bele az esti rutinomba. Ahogy lelkierőmtől tellett, úgy feküdtem be puha takaróm alá, tisztálkodásom után, viszont a remegésem még most sem hagyott alább. Féltem elaludni, rettegtem az álmaimtól, amik újra, és újra darabokra téptek. Erősen szorítva a takaróm sarkát, húztam fel ameddig csak bírtam a térdeimet, bízva abban, hogy talán így, majd átvészelek egy újabb, borzalmas éjszakát.

A reggelem szokásos kínjaim közt telt, miután nagy nehezen kivergődtem magamat az ágyból.
Nem terveztem erre a napra se semmit, tekintve, hogy a lehetőségeknek elég gyér tárháza nyílt meg előttem, így csak lekapva egy random könyvet a polcomról, fészkeltem be magamat az ágyamba, ha másom nem is, de legalább a képzeletem kiszakadjon ebből a nyomorból. Alig futották át a szemeim a bevezető néhány sorát, mikor halk kopogásra lettem figyelmes. Első gondolatom között volt, hogy a dilidokim állt az ajtóm előtt, tekintve, ilyenkor senki nem szokott még csak rám pillantani sem. Megfordult a fejemben, hogy süketet játszva, megtagadjam a belépést, azonban az utolsó pillanatban valami ismeretlen erő mégis az ellenkezőjét váltotta ki belőlem.

Ugyan azzal, a kissé ámulatba eső ábrázattal lépett be, majd csakúgy, mint tegnap, most is első dolga volt széjjel nézni. Ahogy fél szemmel a könyvemből felkukkantottam, akaratlanul is feltűnt, hogy a berendezés helyett már rám meresztette a szemeit. Soha nem szerettem, ha bámultak, veszélyezve éreztem magam, mintha a testemre lenne írva, mennyire meggyötört voltam. Ami igaz is volt, én azonban akkor se vágytam az emberek figyelmére. Nála viszont furcsa érzés kerített hatalmába, miközben engem mustrált. Szemeiből egy cseppnyi szánalmat, a sajnálat apró jelét se tudtam kiolvasni. Ő csak egyszerűen, engem nézett.
- He… helló! – Szólalt meg, ahogy szélesre húzott mosolyával üdvözölt, amitől abban a pillanatban magasra vontam a falaimat. Nem hagyhattam, hogy közel kerüljön hozzám. Hiába a másfajta megközelítés, ő is olyan, mint a többi volt. Egy egyszerű bólintással letudva az üdvözlést, közöltem vele, hogy nem volt ma kedvem hozzá. Tekintetemmel visszabújva a könyvem adta világba, bíztam abban, hogy érteni fogja a célzást, s magamra hagy, azonban ehelyett, mint aki egy régi ismerőssel beszélgetne folytatta. – Mit olvasol? – Mutatott az ölemben lévő könyvre, mintha valóban érdekelné a dolog, azonban nem adtam magam ennyire könnyen.
- Könyvet. – Adtam egyértelmű választ, kérdésére. Egy röpke pillanatig el is hittem, hogy ezek után feladva az egészet, elhagyja a szobámat, viszont még mindig túl naiv voltam. Pár perc néma csendet követően, indult meg az ablakom irányába. Szemem sarkából követve a mozdulatait figyeltem, mit tervezett. Ahogy lassan haladt, úgy vette tüzetesebben szemügyre, az amúgy teljesen átlagos szobámat. Ha az idebent tárolt holmikból tervezte megismerni a világomat, egyenes úton haladt a kudarc felé. Mert idebent semmi plusz dolgok nem talált rólam, amivel közelebb kerülhetett volna hozzám. A történtek előtt se volt túl beszédes ez a négy fal, azok után pedig még a számomra kedves dolgokat is mélyen eltemettem. Ezt a fiút viszont valami akkor is vonzotta, s ahogy az ablakhoz ért, a résnyire behúzott függönyöket széleste tárva érte el, hogy az átlagosnál több napfény jusson be a szobába. Nem voltam hozzászokva ehhez a fényáradathoz, így szememmel hunyorogva lestem előbbi tettét, majd egyenesen rámeredve figyeltem, ahogy, mintha itt se lennék, nézett egyenesen kifelé. Nem tudtam hová tenni, egy szót sem szólt, a könyves kérdését követően. Talán ez volt a csel, talán azt várta, én kezdeményezek majd. Arra viszont vajnyi kevés esélyt láttam.
- Csodás időnk van! – Szólalt meg, amiből azonnal kiugrasztott gondolataim tárházából. Hangja kedvesen csengett, hátsószándék jelét egyáltalán nem tudtam belőle kivenni. Magam is meggyőződtem kijelentéséről, ahogy mellette elnézve meredtem ki az üveglapon keresztül. Igaza volt, talán egy-két felhő, ha tarkította az égboltot, azon kívül szokatlanul napsütötte volt az idő.
- Az. – Szólaltam meg, igazat adva neki, viszont tartva magam, továbbra sem nyitottam felé.
- Miért… - Kezdett bele, amire bár odanéztem, a beszűrődött fény miatt pusztán csak a körvonalát láthattam, orvosomnak -, miért nem sétálunk egyet? – Mutatott kifele, hüvelykujjával. Talán az ötlet abszurdsága miatt, de ajkam alig észrevehetően, és éppen csak egy pillanatra, de mosolyra húzódott. Elképzelni se tudtam, honnan jöhetett ez az ember, aki ennyire, és merőben más megközelítéssel foglalkozott velem. Magányomban is nagyritkán merészkedtem ki, erre Ő most, velem együtt akart levegőzni. – Na, mit válaszolsz? – Szólított meg ismét, ahogy újra beállt közénk a csend. Én pedig életemben talán először éreztem azt, hogy ketté akar szakadni az elmém. Milyen csodás, a lelkem darabokban, erre jön egy fiú, aki ahelyett, hogy azt próbálná helyre pofozni, még az eszemet is kettészedi. Fogalmam se volt arról, mi vett rá, a bugyuta mosolya, ahogy reménykedve várta a pozitív válaszom, vagy csak a puszta kíváncsiság, ami már első pillanattól kezdve körbelengte a kapcsolatunkat, de a mai játszmát ezúttal ő nyerte. Kezem között összecsapva a könyvemet, bújtam ki a takaróm alól.
- Nem bánom. – Adtam választ, majd megindulva az ajtóm irányába, nyitottam ki, hogy kitessékelve öltözhessek át valami melegebb ruhába.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése