2018. január 26., péntek

A herceg(nő) és a bolondja - Negyedik fejezet

Valami más

NamJoon

Lassan már fél órája vártam a szobám ablakából kifele meredve, hogy SeokJin végre jelezze nekem, hogy elkészült. Az idő mindeközben egyre borúsabbá vált, félő volt, hogy esni is elkezdhet. Tudtam jól, hogy félt a víztől, éppen emiatt akartam elkerülni, egy esős napon az ismerkedést vele. Csak a szerencsében bízhattam, hogy elkerül a délután folyamán minket, ezeknek a baljós felhőknek a tartalma.  
- Kész… vagyok. – Lepődtem meg, ahogy hangtalanul belépett a szobámba SeokJin, s amilyen hirtelen szólalt meg, olyan gyorsan tűnt is el az ajtóból. Mély levegőt vettem, s felkapva a jegyzeteimet, követtem lefelé. Nem voltam biztos abban, merre volt a hátsó kijárat, így jobbnak véltem hamar behozni a távolságok közöttünk.
- És most mi lesz? – Szólalt meg, ahogy kiléptünk a hatalmas, kétszárnyú ajtón, azonban kérdését abban a pillanatban elfeledtem, ahogy elém tárult a hatalmas kert, minden négyzetcentije.
- Nahát, milyen hatalmas! – Ámultam, ugyanis az ablakból kifele meredve közel sem tűnt ekkorának, ahogy a fák a nagy részét eltakarták. Itt lent mégis, mintha egy titkos kertbe került volna az ember, csodáltam a téli tájat.
- Aha, az. – Hallottam magam mellett SeokJin kissé lehangolt, nemtörődöm hangját. Az arcomról pedig abban a pillanatban leolvadt az a gyermeki ámulat, amit a látvány okozott. Mély levegőt véve szorítottam meg a kezemben lévő jegyzetet, hogy emlékeztessem magamat, nekem itt most az életkedvét kellett visszahoznom valahogy.
- Na és – fordultam felé hirtelen, amitől kissé meglepődve torpant meg -, mit szoktál csinálni? – Kíváncsi voltam egy napjára, arra, hogyan telik neki. – Úgy értem, egy nap… mivel telik egy napod? – Fejtettem ki jobban kérdésemet, mire észrevettem, eléggé furcsán meredt rám az előbbitől. Nem volt a tudakozódásomban semmi kivetnivaló, egy szóval nem említettem olyat, amivel esetleg megbánthattam azt a nem létező kapcsot közöttünk. Viszont valahogy meg kellett találnom a fogást rajta, hogy elindulhassunk, valamelyik irányba. Azonban az elképzelésemet ismét romba döntve került ki, majd szótlanul elhaladva mellettem, indult meg egyenesen. Bevallom, rosszul esett, hogy ennyire semminek nézett, még csak apró jelét sem mutatta annak, hogy próbálna nyitni felém. Fogalmam se volt arról, hogyan fogom azt a kemény burkot szétzúzni, ami körbevette, de a próbálkozásba még senki nem halt bele.
- Oké, felfogtam – értem utol, majd vállára téve a kezemet, próbáltam felhívni a figyelmet magamra. Azonban ebben a pillanatban elkövettem életem talán egyik legnagyobb hibáját. Teljesen elfeledkezve, mennyire rettegett a hirtelen érintésektől, ragadtam meg a vállát. A pillanat, amiben egyszerre fogtuk fel mi történt, mintha egy végtelenített szalagon játszódott volna le újra, és újra. SeokJin döbbent, kissé eltorzult arccal meredt rám. Túl közel volt hozzám, s a hűvös téli szellőnek hála illata egész lényemet körüljárta. Nem akartam elkalandozni, főleg nem most, azonban az az édes illat, arcának vonásai nem hagytak más utat. Tekintetemmel rámeredve figyeltem, mikor észrevettem szája szélét megremegni. Már nem a döbbenet uralkodott ábrázatán. Láttam rajta, gyűlölt engem, gyűlölte azt, hogy megérintettem, azt, hogy egyáltalán itt voltam. Fogalmam sincs, mennyi ideje állhattunk ott, mire kézfejemet hirtelen nedves, hideg csepp nem érintette. Abban a pillanatban felnéztem az égre.
- Csak ezt ne. – Szóltam egyenesen a fölénk tornyosuló esőfelhőkhöz. SeokJin továbbra is meredten maga elé bámulva állt előttem, az agyam pedig egyfolytában kattogott. – SeokJin – szólítottam meg -, futás!
Lassú voltam, figyelmetlen, és ostoba. SeokJin sípolva vette a levegőt, amint beértünk a házba. Ruhájából ömlött a víz, haja csapzott, nedves tincsei homlokához ragaszkodva tapadtak hozzá. Egyszerre lihegtünk a futás okozta levegőhiánytól, miközben az agyam folyamatosan azon kattogott, hogyan hozhatnám rendbe ezt a hatalmas hibát, amit képes voltam elkövetni.
- Seok… - Képtelen voltam befejezni, amint arcomra egy hatalmas csattanás kíséretében, nem landolt SeokJin jobb keze. A pofon helyén égett az arcom, soha életemben nem éreztem még ekkora fájdalmat. És itt nem csak fizikailag értettem. SeokJin zaklatott, könnyáztatta tekintettel, és remegő kézzel távolodott el tőlem, míg én meredten bámultam a fejemből kifele. Nem figyeltem, merre szaladt, bár kizárásos alapon, csak a szobája felé vehette az irányt. Percekig álltam ott, miközben a ruháim teljesen rám tapadva hűtötték az egész testemet. Mindet elrontottam, már a legelején. Magamat ostromolva sétáltam vissza a szobámba, hogy legórva az átázott ruháimat törhessem azon a fejem, hogyan hozhatnám helyre, ezt a hatalmas hibát.
- Nam! Mi újság, mondj valamit! – Szólalt meg hangosan TaeTae, ahogy fülemhez kaptam a csörgő telefonomat.
- Tae, mindent elrontottam. – Kezdtem bele, miközben szabad kezemmel, a még mindig nedves hajamba túrva zuhantam az ágy szélére. TaeHyung érdeklődve hallgatta végig baklövésem minden apró részletét. – Szerinted most mit csináljak? – Kérdeztem tőle kétségbeesetten. Most először éreztem azt, hogy egy feladat túlnőtt rajtam, ami hatalmas bizonytalanságot szült. Nem tudtam, mi lesz most, egyáltalán, mekkora következménye lesz annak, amit tettem.
- Hé, Nam, ne aggódj! – Nyugtatgatott barátom. – Biztosan megbékél, különben is, csak egy kis vízről volt szó. A vállát meg épp csak, hogy megérintetted.
- Épp ez a gond! – Emeltem kissé feljebb a hangerőm, mert TaeTae pont a lényeget nem volt képes értelmezni. – Mindegy, leteszem. Még ki kell találnom, hogy hozom rendbe a dolgokat. Holnap felhívlak, remélem, jól elvagytok Yoongival!
- Ami azt illeti, Nam… - Azonban már esélyem se volt végighallhatni, mondanivalóját, ahogy kinyomtam a készüléket. Egy darabig zavart, mit akart még említeni, de hamar megfeledkeztem róla, hogy ismét eszembe jutottak az imént történtek köztem, és SeokJin között.

Idegesen, fel-le járkálva törtem a fejemet, mivel tehetném jóvá a hibámat, amikor a házat szokatlanul hangos kiabálás töltötte meg. Bezárt ajtón keresztül is hallottam, ahogy a fájdalmas üvöltés belengte az egész épületet. Egy percig se tétovázva rontottam ki a szobámból, amint realizáltam, hogy SeokJin üvöltött, torka szakadtából.
Nem voltam felkészülve a látványra. Olvastam a rohamairól, azonban, ami a szemem elé tárult az elképzelhetetlennél is szörnyűbb volt. Összegörnyedt meztelen testtel vonaglott a padlón, miközben körmeit saját bőrébe vájva, üvöltött. Hirtelen elfogott a rosszullét. Nem maga a látvány okozta émelygésemet, hanem a tudat, hogy ennek, én voltam az okozója. Mozdulatlanul állva figyeltem, ahogy a nevelőnője szinte rutinszerűen kezelte a helyzetet. Ahogy SeokJin szájába gyömöszölt valami rongyszerű darabot, majd a kezeit összekulcsolva kötötte át, hogy ne tehessen több kárt magában. Szürreális látvány volt, miközben a teljesen vörös arcára meredtem. Fogalmam se volt arról, mennyi idő telhetett el, mire valamelyest lehiggadva a kimerültségtől, az orrán át kapkodva a levegőt, feküdt üveges tekintettel. Arcáról patakokban folyt a víz, összekötözött keze továbbra is remegett. A csuklójába mély sebet vájt, amit hamar fehér kötés fedett.
- NamJoon, segítsen feltenni az ágyra. – Kérlelt a nevelőnője, miután realizáltam, még mindig itt tartózkodott ős is.
- De, mi lesz vele, ha megérintem. Mi van, ha megint rohamot kap? – Kérdeztem elvékonyodott hangon. Fogalmam se volt arról, mióta kínozta, az a görcsös sírhatnék a torkomat, azonban a hangom elárulta, mennyire kiborultam.
- Nem tud magáról. Nem fog emlékezni arra, hogy hozzáért. – Hunyta le a szemét a nevelő, majd hátrébb állva, adott nekem szabad utat, hogy karjaimba kapva vihessem az ágyáig. Bár tőlem magasabb volt, vékony alkata miatt, alig erőltettem meg magamat, hogy ölbe vehessem. SeokJin erőtlen testtel, nyugodtan viselte, hogy hozzáértem. Bár teste lángolt a forróságtól, ujjaim jéghideg érintésére se reagált. Az időközben szájából eltávolított rongynak köszönhetően pedig forró lehelete simította a nyakamat. Erőtlenül szuszogott, alig-alig pislogva, mikor elfektettem az ágyán, s a takaróval nyakig betakarva figyeltem, miközben meredten bámult a semmibe.
- Most… most mi… mi lesz vele? – Alig bírtam megszólalni, majd a nevelő arrébb tolva hajolt hozzá közel, s egy idő közben vízzel tele engedett, tálba mártott ruhával, törölgette le gyöngyöző izzadságát SeokJin homlokáról.
- Kialussza. Régen volt ekkora rohama, biztosan átalussza az éjszakát. – Hunyta le szemét az idős asszony. Bár nem mondta ki, tudtam, hogy engem okolt a történtekért. Mást nem lehetett, ha valóban régen történt ilyesmi. És kimondatlanul is igaza volt. Csakis én szúrtam el.
- Hadd vegyem át! – Suttogtam a csendbe, majd egy lépéssel közelebb lépve vártam a nevelőnő válaszára. – Ígérem, vigyázni fogok rá, kérem! – Hangom kissé megremegett, ahogy bár hangosabban szóltam, elvékonyodott, már-már sipítozó szavaimmal kérleltem.
- Nem bánom. Azonban figyelmeztetem, ne tegyen semmi olyat, ami még egyszer ezt eredményezheti! – Hangja szigorúan csengett, én mégis inkább féltő könyörgésnek vettem, amitől még inkább elszégyelltem magamat.
- Igenis, asszonyom. – Hajoltam meg, majd átvéve a nedves ruhát, foglaltam SeokJin mellett helyet. Attól a perctől kezdve másra nem is figyeltem, csak betegem rezdüléseire.

Egész éjszaka ápoltam. Hol a lázát mértem, ami szerencsére nem ment neki kritikusan magasra, hol pedig a verejtékező homlokát törölgettem. A csuklóját egyszer kötöttem át, azt is óvatosan. Néha le-lerúgta magáról a takarót, amit, folyamatosan visszaterítettem, csupasz mellkasára. Hajnalban, bár szemeim égtek a fáradtságtól, halkan kiöntöttem a vizet a tálból, hogy véletlenül se kapjon ismét rohamot a nedves ruhától, ha magához térne. Lomha léptekkel vonszoltam magamat vissza a helyemre. A hajnal bíborvörösre festette az égboltot, amiből egy kevéske beszűrődött a hatalmas ablakon keresztül. Bár gyenge fényt kölcsönzött a szobának, mégis látni véltem benne, nyugodt arcát SeokJinnek. Soha nem láttam még ennyire higgadtnak, kisimult arcán sehol egy ránc. Szemeit se húzogatta, mélyen aludt, apró szuszogását akaratlanul is megmosolyogtam.
- Bocsáss meg! – Hajoltam kissé közelebb hozzá, majd alig hallhatóan a fülébe súgtam. Féltem, hogy felébreszteném, éppen ezért abban a pillanatban, hogy a szavak elhagyták a számat, már vissza is húzódtam, tisztes távolságba kerülve tőle. Fogalmam se volt arról, mennyi lehetett az idő, mikor éreztem, hogy a maradék erő is elhagyja testemet, s elfeküdve az ágy melletti éjjeliszekrény, kemény lapjára hunytam le a szemeimet, még utoljára SeokJin arcát figyelve.

SeokJin

Mi volt azzal a célja, hogy kimozdított fogalmam se volt. Egy dolgot tudtam, tartanom kellett magam a hűvös mivoltomhoz. Reméltem, hamar feladja majd, és ugyan azon az ajtón távozik, amin keresztül belépett az életembe.

Némán álltam pár percet az ajtójánál, mielőtt bekopogtam volna. Azonban, ahogy nem kaptam választ, úgy lassan nyitottam ki a falapot.
- Kész… vagyok. – Meglepődött, bár nem csodáltam, azt se vette észre a mélázásában, hogy beléptem az ajtón. Nem vártam meg, míg csatlakozik hozzám, ahogy otthagytam a szobában, s megindultam a hátsó ajtó felé.
- És most mi lesz? – Kérdeztem, ahogy kiléptünk a hátsó kertbe, amit legalább olyan gyakran látogattam, mint amennyit az ablakomon keresztül bámultam.
- Nahát, milyen hatalmas! – Képedet el, miközben száját is nyitva tartva feledkezett meg – bár lehet meg se hallotta – a kérdésemről. Ilyenkor annyira együgyűnek tűnt, akárcsak, az első találkozásunkkor, most se tudta ámulatát féken tartani.
- Aha, az. – Nem tudtam osztozni hangulatában. Csakúgy, mint fent, mikor a könyvemről kérdezett, itt sem mutattam az érdeklődés aprócska szikráját sem. Fél szemmel őt figyelve láttam, hogy az eddig fülig érő mosoly lelohadt az arcáról, ami valamiért kissé rosszul esett. Furcsa érzés volt, de hamar elhessegettem. Azonban, ahogy tekintetem arcáról a kezében szorított jegyzeteire esett, abban a pillanatban ismét elöntött az ellenszenv. Hisz’ ő se volt másabb, mint az elődei, neki is csak egy orvosi eset voltam, hiába próbált másfelől megközelíteni, számára nem voltam más egyéb, pusztán csak papírra vetett betűkupac.
- Na és – kezdett bele hirtelen, mire oldalra fordulva kissé meglepődtem -, mit szoktál csinálni? – Ezek szerint próbált megfejteni. A szokásaimról kérdezni, arról mit szerettem, vagy mit nem. - Úgy értem, egy nap… mivel telik egy napod? – Már elsőre is leesett, mire akart kilyukadni, viszont valószínűleg némaságom biztathatta arra, hogy jobban kifejtse, mit is akart tudni pontosan. Nem szándékoztam válaszolni a kérdéseire. Helyette, időközben elém állt valóját kikerülve, sétáltam tovább egyenesen. Hideg volt, talán hidegebb, mint amire számítottam. A Nap se sütött már, helyét az egyre szürkébb felhők uralma vette át, amitől akaratlanul is görcsberándult a gyomrom. Ugyanis ezek a felhők egyvalamitől lehettek ilyen vészjóslóan szürkék, mégpedig az esőtől. Gyűlöltem az esőt, a szobámból is kegyetlenül hatott, már a jéghideg cseppek kopogása is az ablakomon, itt a szabadban, pedig egyenesen ki voltam szolgáltatva a veszélynek.
- Oké, felfogtam – hallottam hangját mögöttem, majd ahogy kezét a vállamra tette, egész testemet átjárta az a szokatlan felkavaró érzés, mint, mikor az elrablóim markai között voltam. Hamar lereagálta, mit is tett, ahogy elkapva kezét, egyenesen arcomra nézett. Nem tudom, mi játszódhatott le rajtam, azonban az undorral vegyült gyűlölet minden formáját igyekeztem kivetíteni, arcom vonásaira. Láttam rajta, hogy elméje ide-oda cikázik, mit is tegyen, hogyan tegye jóvá a lehetetlent. Viszont, ahogy egy röpke pillanatra felnézett az égre, magam se tudom, mi okból, talán a rossz előérzetem miatt, én is követtem példáját. Ekkor, amint tekintetemet a végtelen szürkeség felé emeltem, egy hűvös, nedves csepp érintette, dühtől lángoló arcomat. Abban a pillanatban lehajtottam a fejem, elkerülve ezáltal az újabb találkozást az arcbőröm, és az esőcseppek között.
- Csak ezt ne. – Hallottam, bár tompán, de biztosan ő szólt, miközben legbelül azon igyekeztem, ne essek össze a rémülettől. – SeokJin – hangzott el a nevem, mintha egy burkon kívülről, próbáltak volna hozzám szólni -, futás!

Az egész bensőm égett a szűnni nem akaró levegőhiánytól. Sípolt a tüdőm, a nedves ruháim pedig egyenesen marták a bőrömet. Elkéstünk.

Ahogy a biztonságot jelentő falak közé értünk, már alig reagáltam a külvilágból érkező ingerekre. Elmém, akárcsak a Napot beborító esőfelhők, úgy sötétült el nekem is.
- Seok… - Hallottam tompán a nevemet, azonban egy másodpercnyi hezitálás után, kezem automatikusan lendült a hang irányába. Nem fogtam fel, mekkorát ütöttem, bár tenyeremet mintha apró tűvel szúrták volna, mégsem érdekelt ez a fajta fájdalom. Már bent voltunk, az esőtől távol, arcomon mégis éreztem a nedves cseppeket, ahogy legördülve törtek maguknak utat. Lassan folydogáló patakként érték el az ajkam szélét is, sós érzést keltve ezáltal. Könnyeztem. Nem akartam tovább ott maradni, lábaim automatikusan vitték a testemet, a biztonság felé.

Nem emlékszem az útra, arra se, hogyan jutottam fel a lépcsőn, remegő tagjaimmal. Ahogy az ajtót hatalmas csattanás kíséretében magamra zártam, úgy kuporodtam le a falap oldalába. Az első percekben pusztán csak a levegőért kapkodtam. Ujjaimmal kaptam a nedves ruháimhoz, az anyag megfeszült, hallottam, ahogy a szövet megszakadt. Hűvös, rideg levegő vette körbe meztelen testemet, ahogy a földre kuporodva, ismét belém hasított a gyilkos emlék. Elmém visszarepített, oda, a nyirkos betonra, megsebzett testem felett lebegtem, miközben újra- és újra bemocskoltak. Fájt a fejem, majd szét robbant. Torkom égett, kapart, mégis, mintha szótlanul ordítottam volna. Nem volt ott senki, nem jött értem senki.
Karjaimba martam, tompítva a bensőmben tomboló fájdalmat. Csuklómból felserkent a forró, vörös folyadék, ami akár egy erős nyugtató, hatott kínzó lelkemre.

Eltompult minden, mikor a sötétséget apró fénycsóva zavarta meg. Egy határozott kéz nyúlt felém, én azonban már nem reagáltam rá. Ordításom alábbhagyott, néma fuldoklás maradt csupán, miközben valami száraz, idegen anyag került fogaim közé. Ujjaimat elválasztva feltépett bőrömtől, került mind a két kezem béklyóba. Majd megszűnt a fájdalom. Lebegtem, bár valahol tudtam, nem azért mert meghaltam. Erős, mégis reszketeg szorítás ölelte át csupasz testemet, hűvös volt, talán bele is borzongna az ember, nekem mégis jól esett. Puha anyag közé feküdtem, testem lángolt, mintha egy katlan szájánál lennék. Lassan tűntek el az árnyak, kimerültem, miközben a semmivel körbevéve magamat, mélyen aludtam. Nem zavartak a rémálmok, mintha valami nem hagyná, hogy visszatérjenek.

- Bocsáss meg! – Hallottam a távolnak tűnő neszt. Hallottam, de fel nem fogtam. Gyenge fuvallat csapta meg az arcom, mégsem riadtam meg. Mert éreztem, hogy nem bánthat. Félénk volt és szomorú. Valami új, valami más, valami egészen ismeretlen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése